Lommeregner,regnskab,post-it,blyant

Kassererkursus – praktisk

Om kurset

Kurset henvender sig til dig, der har viden om de basale principper i “det dobbelte bogholderi”. På kurset bruger vi WinKAS som redskab til bogføring, men bruger du et andet regnskabsprogram i din dagligdag, skal du ikke lade dig skræmme. Alle regnskabsprogrammer er grundlæggende lavet til det samme formål. Nogle er bare mere avancerede end andre.

Efter praktisk bogføring i WinKAS kigger vi på rapporter og på muligheden for at eksportere dem til Excel. Vi gennemgår opsætning af et simpelt regnskab med Excel som værktøj. Du behøver ikke have stor erfaring med programmet, men på kurset bliver der ikke undervist i det.

I slutningen af kurset introducerer vi, hvordan du kan bruge WinKAS som redskab til at sende opkrævninger og modtage betalinger via Nets.

Underviser

Jimmy Jørgensen

Tilmelding skal ske via Foreningsportalen af haveforeningens formand.

Tilmeldingsgebyr

Det koster 250 kroner pr. person at tilmelde sig.
Tilmeldingen er bindende og gebyret refunderes ikke*.

*Vi opkræver dog ikke gebyret, hvis kurset ikke gennemføres.

Afbud/udeblivelse

Afbud, som meddeles efter kontorets lukketid onsdagen før kursets afholdelse eller udeblivelse fra kurset, medfører også betaling af det fulde kursusbeløb*, uanset årsagen til afbuddet/udeblivelsen.

*Det fulde kursusbeløb er det beløb, Kolonihaveforbundet betaler pr. kursist til hotellet for lokaler, forplejning m.m