Del dit historiske kolonihavebillede

Af Nanett Paameyer Winkler – Kommunikationschef |

Kolonihavebevægelsen har rødder tilbage til 1800-tallet og blev skabt som et fristed for arbejderfamilierne fra de tætbefolkede bykvarterer. Kolonihaver er således udsprunget af arbejderkulturen og udgør en vigtig del af Danmarks historie. De er indbegrebet af dansk tradition og en stolt kulturarv, overleveret fra generation til generation.

Kolonihaveforbundet inviterer dig til at bidrage til vores nye billedserie, der fremhæver de fantastiske øjeblikke, vores kolonihaver har givet os gennem tiden. Samtidig ønsker vi at opbygge et historisk billedarkiv af gamle kolonihavebilleder – billeder, som vi ved, I besidder i overflod.

Har du eksempelvis et gammelt billede af din mormor, der flanerer rundt i sin kolonihave i 50’erne? Et billede af din farfar med 80’er-frisure, der nyder en flaskebajer over hækken med sine naboer? Eller måske gemmer du på et nostalgisk barndomsminde af dig selv i kolonihaven?

Send dit historieindlæg til os

"*" indikerer påkrævede felter

Vi skal kunne komme i kontakt med dig i forbindelse med klargøring af din tekst til hjemmesiden, SoMe og/eller medlemsbladet.

Slip fil her eller
Accepterede filtyper: jpg, gif, png, jpeg, Maks. filstørrelse: 128 MB.
    Fx. “Billedet er af min mormor og taget i H/F Solvang i 1954. Min mormor elskede at bruge tid i sin kolonihave, fordi …”
    Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Ønsker du ikke at bruge formularen, er du også velkommen til at sende en mail til vores redaktør på nw@kolonihave.dk

Læs også