Kursus i kolonihavejura - modulopbygget

Som et forsøg tilbyder vi i 2020 modulbaserede kurser i kolonihavejura. Disse kurser tilbydes til kredse, som kan samle en gruppe på mere end 20 personer på nærmere aftalte hverdage (mandag - torsdag) i tidsrummet kl. 17.00 - 20.00.

Modulerne varer typisk i 2,5 timer, men hvis man vælger to moduler på samme aften, varer undervisningen kun i 4 timer.

Modultype

Varighed

Tilmelding via

Modul 1
Haveforeningens ledelse og organer, grundlæggende foreningsret
(begrænsede kurser pr. år)

2,5 timer Disse kurser tilbydes til kredse, som kan samle en gruppe på mere end 20 personer på nærmere aftalte hverdage (mandag - torsdag) i tidsrummet kl. 17.00 - 20.00 Undervisningen er gratis, hvis kredsen stiller lokaler (inkl. projektor) og forplejning til rådighed. Kredsen opkræver evt. et deltagergebyr

Tilmelding kun via kredsen. Kredsen kontakter forbundskontoret for koordinering af dato. Send mail til Hanne Olsen:

Modul 2
Forstå reglerne, der gælder for en haveforening - hvor kommer de fra og hvordan spiller de sammen

Modul 3
Medlemmernes rettigheder og pligter samt foreningens sanktionsmuligheder

Modul 4
Bestyrelsens opgaver ved vurdering og salg

Modul 5
Persondata

Modul 6
Persondata-workshop. En gennemgang af kredsens persondata-forhold og samtidig produktion af de lovpligtige dokumenter, som kredsen skal have.
I 2020 er dette kun en mulighed for kredse

3 timer Denne workshop tilbydes til én kreds ad gangen. Det giver ikke mening at blande kredse til workshoppen, da vi gennemgår en konkret kreds' forhold  Undervisningen er gratis, hvis kredsen stiller lokaler (inkl. projektor) og forplejning til rådighed.